انتشار فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی «سفینة‌النجاة» + جزئیات ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین از مشهد تا کربلا آغاز شد برگزاری اجتماع بزرگ صادقیون در مشهد + فیلم و عکس سردار ایافت دعوت حق را لبیک گفت آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در مشهد برگزار شد منطقِ امام صادق (ع) و بایستگی‌های امر به معروف اندر احوال خیال همه آنچه از انقلاب فرهنگی امام ششم شیعیان باید بدانیم| امام به حق ناطق؛ حضرت صادق(ع) ترویج فرهنگ رضوی در روستا‌ها با بهره گیری از ابزار هنر رونمایی از از بسته شعر دهه کرامت ۱۴۰۳ در حرم مطهر رضوی اعلام ویژه‌برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام‌جعفرصادق(ع) شناسایی پیکر مطهر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال برنامه‌های سازمان فرهنگی شهرداری مشهد برای دهه کرامت اعلام شد آیت‌الله علم‌الهدی: سرکوب دانشگاهیان، نشانه سقوط وجهه دموکراتیک غرب است میزبان کریم روایتی شنیده نشده از سازندگان و بانیان قدیمی‌ترین کاشی‌های حرم مطهر رضوی نتیجه دوری از نماز نایب قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان مدال خود را به موزه رضوی اهدا کرد کلینیک مجازی مرکز مشاوره آستان قدس در سال جاری راه اندازی می‌شود
سرخط خبرها

مهربان‌ترین برای خانواده ات باش

  • کد خبر: ۱۶۰۶۷۰
  • ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۳
مهربان‌ترین برای خانواده ات باش
روال زندگی اش این شده بود که انرژی و زمانش را برای آدم‌های بیرون از خانه می‌گذاشت. اوقات فراغتش را با رفقایش تفریح می‌کرد و خستگی اش را به خانه می‌آورد.

از آن‌هایی بود که اخلاق خوبش برای بیرون بود و بدخلقی هایش برای اهل خانه. بیرون به شوخ طبعی و روحیه شاد و خوش بودن با دوستان و همکارانش معروف بود و اگر از خانواده اش می‌پرسیدی آدم افسرده و خسته‌ای بود که حوصله هیچ کس را نداشت. نه شور و نشاطی برای همسرش و نه مهربانی و خوش خلقی برای فرزندانش.

روال زندگی اش این شده بود که انرژی و زمانش را برای آدم‌های بیرون از خانه می‌گذاشت. اوقات فراغتش را با رفقایش تفریح می‌کرد و خستگی اش را به خانه می‌آورد. خانواده برایش اولویت دوم بود و جز تأمین معیشت زندگی شان هیچ برنامه ریزی دیگری برای تفریح و شاد کردن آن‌ها نداشت.

هر کسی هم که گله‌ای می‌کرد پاسخش همین بود که مگر برای خورد و خوراکتان کم گذاشته ام! عبارتی که برای خیلی‌ها شاید آشنا باشد،  اما واقعیت این است تنها دلیل تشکیل خانواده و اسباب تحکیم آن فقط تأمین معیشت نیست. پیوند‌های عاطفی ممکن است به دلایل درگیر شدن برخی با روزمرگی‌ها کم رنگ شوند.

دغدغه‌ها و مشغله‌های کاری ممکن است به دلیل درگیری‌ها و تنش‌های کاری افراد، پایشان به خانه باز شود و حریم خانه به جای اینکه محل آرامش و آسایش و امنیت خاطر اعضای خانواده باشد درگیر با مسائل و دغدغه‌هایی می‌شود که ممکن است هیچ ارتباطی با اعضای خانواده نداشته باشد و از این بدتر خصلتی است که فرد تمام انرژی و شادی و زمان‌های خوشی اش را آن قدر در بیرون از خانه صرف کرده باشد که دیگر برای اهل خانه انرژی و توان محبت و توجهی نداشته باشد.

امام رضا (ع) به نقل از رسول خدا (ص) فرموده اند: «أَحْسَنُ النَّاسِ إِیمَاناً أَحْسَنُهُمْ خُلُقاً وَ أَلْطَفُهُمْ بِأَهْلِهِ وَ أَنَا أَلْطَفُکمْ بِأَهْلِی؛ کسی که ایمانش برتر از دیگران است، اخلاقش نیکوتر و به خانواده اش مهربان‌تر است و من مهربان‌ترین شما به خانواده ام هستم.» (صحیفة الرضا؛ ج ۱، ص ۶۷)

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->